Hoofd financiële administratie (m/v)
Voor onze financiële afdeling zijn we op zoek naar een enthousiaste en gedreven professional die de financiële administratie aanstuurt, controleert en bewaakt, met als uiteindelijk doel blije klanten, collega’s en zakenrelaties!
Als hoofd financiële administratie ben je verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken op de gehele afdeling met de daarbij behorende taken. Je zorgt voor een efficiënte en nauwkeurige uitvoering van alle financiële processen en draagt bij aan het strategisch beleid van het bedrijf. Hierbij is een duidelijke communicatie met andere afdelingen binnen MamaLoes een belangrijke factor en doe je er alles aan om dit te waarborgen.
Jouw taken en verantwoordelijkheden
- Het controleren en onderhouden van de grootboek-, crediteuren- en debiteurenadministratie;
- Het opstellen van relevante en toegankelijke maand- en kwartaalrapportages en het analyseren van resultaten;
- Het volgen en analyseren van voorraadbewegingen;
- Het controleren en beheren van de juiste inkoop- en verrekenprijzen in AFAS
- Het optimaliseren en automatiseren van processen binnen de financiële afdeling;
- Het verzorgen en bewaken van de liquiditeits- en jaarlijkse begroting;
- Het regelen van de aangifte omzetbelasting;
- Het maken van het jaarrekeningdossier en het zijn van een aanspreekpunt voor de (controlerend) accountant;
- Leidinggeven aan de medewerkers die werkzaam zijn op de Financiële Administratie en Inkoop;
- Je bent aanspreekpunt en geeft advies aan collega's en leidinggevenden over financiële vraagstukken (van vragen over de door jouw opgestelde financiële rapportages tot een subsidieaanvraag);
Wat verwachten we van jou?
- Je beschikt over een afgeronde hbo-opleiding in een financiële of bedrijfskundige richting (bijv. HEAO bedrijfseconomie/SPD);
- Daarbij heb je relevante werkervaring opgedaan, onder andere in een leidinggevende financiële positie;
- Je bent enthousiast en gedreven, je wordt blij van een goedlopende financiële administratie en ziet mogelijkheden tot verbetering en efficiency;
- Je werkt nauwkeurig en gestructureerd, je bent analytisch ingesteld, oplossingsgericht en toont initiatief;
- Je hebt ruime kennis van boekhoudkundige software en ERP-systemen, zoals AFAS;
- Ook beschik je over sterke communicatieve vaardigheden en een proactieve werkhouding.
- Je hebt een analytisch vermogen en ervaring met het opstellen van rapportages.
- Je kunt goed prioriteiten stellen en bent in staat om zowel strategisch als operationeel te werken.
Wat bieden we jou?
- Een afwisselende en verantwoordelijke functie
- Een passend salaris op basis van ervaring (min. € 3500,-/max. € 4000,-)
- Een informele en dynamische werkomgeving
- Genoeg ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en groei
- Personeelskorting, ook bij andere bedrijven
- Pensioenopbouw
- 5 weken vakantie met de mogelijkheid tot het opbouwen van extra verlofuren
- Gratis fruit op het werk
Wie zijn wij?
Als jij elke dag met liefde en plezier je werk wilt doen, dan is MamaLoes de organisatie voor jou! Ons doel is om samen met onze collega’s dagelijks een hoop klanten blij te maken met ons uitgebreide assortiment vol eerlijke en betaalbare producten. Wil jij hieraan bijdragen en kun je niet wachten om bij ons aan de slag te gaan? Stuur dan je CV en motivatie naar [email protected] toe en wie weet zien we elkaar snel!
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.